Katastrofa Croatia Airlinesa, u prvom kvartalu ima 110,5 milijuna kuna neto gubitka

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

CROATIA Airlines u prvom je kvartalu 2020. godine ostvarila operativni gubitak u visini od 95,7 milijuna kn koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 110,5 milijuna kn. Tako stoji u najnovijem izvješću domaće nacionalne zrakoplovne kompanije.

Jasno, kao glavni razlog navode koronavirus koji je obustavio većinu letova.

"Prvi kvartal 2020. godine obilježile su značajne promjene poslovnih okolnosti koje su imale izuzetan utjecaj na financijsko poslovanje kompanije. Kriza izazvana korona virusom drastično je smanjila potražnju za uslugama zračnog prijevoza što je zajedno s nastalim ograničenjima u prometu nametnulo potrebu smanjenja kapaciteta i drastične rezove predviđenog reda letenja u smislu reduciranja naleta bilo da se radi o otkazivanju ili smanjenju operacija na postojećim linijama ili odgode i otkazivanja uvođenja predviđenih novih linija. Kako bi se prilagodila nastalim uvjetima od ožujka kompanija poduzima određene mjere kojima nastoji ublažiti posljedice nastale krize, a koje pored reduciranja reda letenja uključuju i značajne izmjene flote, a reflektiraju se na prihodovnoj i rashodovnoj strani bilance uspješnosti.

Efekti primjene pojedinih mjera u punom će se opsegu iskazati u razdoblju nakon prvog kvartala, obzirom da je dio mjera vezan uz planirane aktivnosti za početak ljetne sezone ili s obzirom na trajanje pregovora kad se radi o postojećim ugovorima s lessorima zrakoplova i motora u floti Croatia Airlines", piše Croatia Airlines.

U trećem mjesecu je, pišu, ostvareno tek 34 posto planiranih letova.

"Najveći utjecaj na poslovni rezultat prvog kvartala ima reduciranje naleta. Od 10. ožujka kontinuirano su privremeno obustavljeni letovi na pojedinim postojećim međunarodnim linijama ili provedene redukcije letova na pojedinim linijama, dok je promet na domaćim linijama uvođenjem zabrane kretanja između gradova od strane Kriznog stožera civilne zaštite RH od sredine ožujka u potpunosti obustavljen. Od letova planiranih za prometovanje tijekom ožujka stornirao je 611 letova što je 34 posto predviđenih letova za treći mjesec. Time je ukupan broj putnika manji za 22 posto pri čemu smanjenje u domaćem redovitom prometu iznosi 25 posto, a u međunarodnom redovitom prometu 21 posto u odnosu na prvi kvartal 2019. godine", piše CA.

Povećanje neto gubitka za 12 posto u odnosu na prvi kvartal 2019. godine direktna je posljedica smanjenog naleta i broja prevezenih putnika što se posebno odnosi na mjesec ožujak, piše u izvješću.

Najgore tek očekuju

Ukupan nalet u prvom kvartalu iskazan brojem letova smanjen je za 9,8 posto (- 491 let), dok je broj putnika manji za 22 posto (-75 tisuća putnika) što ima izravni efekt na ostvarenu razinu poslovnih prihoda, primarno putničkih.

Uz smanjenje razine operativnih prihoda ostvaren je i pad troškova poslovanja za 5 posto što je rezultat smanjenja razine prometa. Troškovi poslovanja u odnosu na prvi kvartal 2019. godine smanjeni su za 17,9 milijuna kn, piše Croatia Airlines.

U drugom kvartalu će, pišu, biti puno vidljiviji razoran efekt krize.

"Kako su prometni rezultati prva dva mjeseca 2020. godine pokazivali blagi rast u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, u prvom kvartalu nije u tolikoj mjeri izražen efekt nastale krize, budući da je najvećim dijelom bio pogođen samo treći mjesec te rezultati prva dva mjeseca prikrivaju stvarni negativni utjecaj koji nastale okolnosti imaju na poslovanje", piše CA.

No, u drugom kvartalu očekuju katastrofalne rezultate.

"Prema postojećim procjenama te podacima kojima kompanija raspolaže, razoran efekt krize bit će jasno vidljiv u drugom kvartalu koji je trenutno u najvećoj mjeri pogođen krizom, budući da je tijekom travnja pa do 11. svibnja Croatia Airlines obavljao samo jedan let dnevno i to na liniji Zagreb-Frankfurt-Zagreb, a od tog datuma uvode se još 4 rotacije dnevno domaćeg prometa (dvije za Split i dvije za Dubrovnik). Službeni početak letenja na ostalim rutama još uvijek je neizvjestan", stoji u izvješću.

Pročitajte više