Kakva vam je reklama za HNK na kojoj muškarac guzi Ninu Violić?

Foto: HNK/ Facebook

HNK novu sezonu reklamira kontroverznim plakatima na kojima muškarac stoji iza nagnute Nine Violić. Na fotografiji je i više nego jasna aluzija na seks, a plakat se može vidjeti diljem Zagreba, počevši od sredstava javnog prijevoza pa nadalje.

Na plakatu, koji je odmah izazvao reakcije, zapravo se reklamiraju pretplate na novu sezonu u kazalištu.

Za komentar o ovakvom načinu oglašavanja i komunikaciji pitali smo Daniela Koletića, komunikacijskog stručnjaka.

"Ovo je provokativna fotografija koja je možda imala dva cilja: izazvati šušur, kako bi rekli u Dalmaciji, da se govori o toj tematici. Ako je to bio cilj, onda su uspjeli.

Međutim, ovakva vrsta fotografije spada u umjetničku fotografiju, ali je možda neprimjerena da bi ju razumjele sve ciljne skupine i dobne granice onih koje se poziva na pretplatu", kaže Koletić za Index.

"Fotografija daje ljudima perverznu maštu na volju"


"Fotografija daje ljudima perverznu maštu na volju. Ako je to glavna fotografija cijele kampanje, onda tu kampanju neće razumjeti većina pretplatnika. A ako je ona samo dio neke serije fotografija koja predstavlja sadržaj drame, onda se ona može u tom kontekstu tumačiti kao dio kazališne predstave ili dio nekog repertoara", kaže Koletić.

"Međutim, ključna komunikacijska poruka je umanjena u cijeloj kompoziciji jer su slova pretplate manje vidljiva kao glavna poruka u odnosu na fotografiju, pa je određeni ljudi neće razumjeti, a to je, prema mom mišljenju, populacija srednje i starije dobi. Oni smatraju kazalište, pogotovo HNK, jednom klasičnom institucijom. Ova bi marketinška i komunikacijska kampanja možda bila primjerenija za neku mlađu populaciju kojoj bi ona bila jasnija i razumljivija. Ali to ne znači da bi je oni prihvatili jer se u jednom dijelu svake percepcije krije ne perverzna umjetnost, već u većini slučajeva patrijarhalni i bliže katolički odgoj unutar duha hrvatske nacije, što ne znači da se perverzije ne događaju iza zatvorenih vrata", dodaje ovaj komunikacijski stručnjak.


"Zanimljivo bi bilo znati tko je autor ove fotografije i tko je na taj hrabri način odlučio komunicirati upis pretplate za sva umjetnička područja kroz ovu apriori vizualnu poruku", dodaje.

U javnosti postoji jedna mantra da je reklama uspješna ako se o noj priča. No, Koletić smatra da kod ovakve kampanje u prvom redu treba znati da je plaćaju porezni obveznici.

"Ovu kampanju plaćaju porezni obveznici bez obzira na sponzore HNK, jer oni nisu u kampanji ni naglašeni ni vidljivi. Pitanje je žele li HNK i vodstvo poslati poruku da će nova umjetnička sezona HNK biti nekonvencionalna i vezana uz modernu umjetnost ili jednostavno netko prati trendove nekih svjetskih destinacija i gradova, nekih drugih nacionalnih kazališta ili modernih teatara pa je samo u svojoj odluci osobno mišljenje prenio naciji, pritom zanemarivši odgoj, kulturu i društvene običaje nacije", zaključuje.

 

Pročitajte više