Agencija: Airbus Croatia Airlinesa nije mogao sletjeti nakon ponoći u Zagreb

Foto: FaH

AIRBUS Croatia Airlinesa prema prijavljenoj vatrogasnoj kategoriji nije mogao nakon ponoći sletjeti na Međunarodnu zračnu luku Zagreb, iako je aerodrom po Zakonu morao raditi od 0 do 24 sata, potvrdili su nam iz Agencije za civilno zrakoplovstvo. Zašto MZLZ nije osigurao na zahtjev veću kategoriju da bi zrakoplov ipak sletio, pokazat će istraga!

Preko noći smanjili s kategorije 6 na 4

Naime, jučer smo od državne Agencije za civilno zrakoplovstvo zatražili niz odgovora na pitanja vezana uz redovni rad Zračne luke nakon 22 sata. No, prvo smo dobili tek uopćeni odgovor kako se otvara istraga zbog incidenta u petak. Jučer popodne smo objavili članak s naslovom "Agencija koju skupo plaćamo nema pojma što se događa na hrvatskim aerodromima nakon 22 sata", da bi u večernjim satima ipak stigli odgovori iz Agencije.

>> Bivši direktor o skandalu u Zračnoj luci Zagreb: Ovo je kršenje zakona i netko će morati odgovarati

 






"Vezano uz spasilačko-vatrogasnu kategoriju MZLZ je u Zborniku zrakoplovnih informacija (AIP RH) objavila sljedeće: Kategorija 6 je na snazi od 05-23 sata, kategorija 4 od 23-05 sati, a na zahtjev operatora i danju i noću aerodrom može osigurati do kategorije 9", glasi odgovor Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo na upit Indexa.


Odgovorom Agencije potvrđeni su napisi Indexa. Naime, istraživanjem smo otkrili da je MZLZ prije nekoliko mjeseci objavila u Zborniku zrakoplovnih informacija (AIP) da je preko noći protupožarna kategorija skinuta s kategorije "6 " (Airbusovi) na kategoriju "4" (DASH tip aviona), tako da od 22 do 4 sata ujutro ništa veće od Dasha ne može sletjeti na MZLZ.

Zagreb bi trebao biti jedini operabilni aerodrom u Hrvatskoj nakon ponoći

Radi se o svojevrsnoj prevari naredbe Ministarstva prometa iz ožujka ove godine, o tome da MZLZ mora biti operabilan 24 sata na dan.

Croatia Airlines u svojoj floti koristi šest Airbusova i šest Dashova. Naredba Ministarstva prometa služi kako bi jedan aerodrom bio dežuran za Hrvatsku, u kojoj nacionalni prijevoznik uredno koristi Airbusove.

Kako su nam potvrdili iz Agencije, Airbus po prijavljenoj spasilačko-vatrogasnoj kategoriji nije mogao u noćnim satima sletjeti na zagrebačku Zračnu luku.

"Veličine zrakoplova u ovisnosti o vatrogasnoj kategoriji pogledajte u tablici ispod, svakako to nije Airbus A319/320, no ponavljamo aerodrom je objavio da može osigurati i puno veću kategoriju na zahtjev", kažu nam iz Agencije te su nam predočili posebnu tablicu.

Kršenje izravne naredbe

Na izravan upit zašto Agencija nije prije reagirala s obzirom na naredbu Ministarstva prema kojoj MZLZ ima raditi 24 sata na dan, kažu da su reagirali odmah po dojavi.

"Reagirala je čim je objavljena vijest o potencijalnom kršenju Naredbe i u kontaktu je sa svim uključenima", stoji u odgovoru Agencije.

Podsjetimo da je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak rekao da Agencija za civilno zrakoplovstvo ima rok do srijede utvrditi što se dogodilo i zašto je zrakoplov Croatia Airlinesa na letu iz Zagreba za Dubrovnik umjesto u tom gradu sletio u Rimu.

"Agencija za civilno zrakoplovstvo ima do srijede rok za utvrditi činjenično stanje, što se dogodilo u tom trenutku i zašto zrakoplov nije mogao sletjeti. Očekujem odgovor od te Agencije jer je ona jedina koja to može učiniti. Nakon toga očekujem izricanja sankcija onome tko je tu 'zaribao'", kazao je ministar Butković

MZLZ objavio priopćenje pa ga povukao

Zrakoplov Croatia Airlinesa na letu OU664 iz Zagreba za Dubrovnik u noći između 16. i 17. lipnja se zbog iznenadne bure na dubrovačkom području trebao vratiti u Zagreb, ali je preusmjeren u Rim.

Croatia Airlines je izvijestio da je tako bilo odlučeno jer u Hrvatskoj oko ponoći više nije bila otvorena ni jedna zračna luka. Iz Zračne luke je zatim priopćeno da su bili spremni prihvatiti zrakoplov, ali nisu dobili službeni zahtjev.

U ponedjeljak navečer je nakon sastanka predstavnika Zračne luke i CA, iz Zračne luke priopćeno da je taj slučaj posljedica potrebe brzog odlučivanja, "dvosmislenog tumačenja" procedure i neadekvatne komunikacije dežurnog osoblja, te je najavljena nadopuna procedure kojom će se "nedvosmisleno potvrditi" da je Zračna luka otvorena 24 sata sedam dana tjedno i tako nadopunjena će biti dostavljena Croatia Airlinesu.

 

Pročitajte više