Deset genijalnih nogometnih reklama, boljih od utakmica velikana koji u njima glume

Screenshot: Youtube

ODAVNO su dio povijesti ne samo oglašivačke industrije ili globalnih brendova koje su promovirali, nego i pop-kulture, pa su nezaboravne ljubiteljima nogometa, ali i onima koje ta igra ne zanima previše.

Deset najboljih nabrojala je Marca, uz ogradu kako se radi o reklamama koji su njihovom prosječnom čitatelju "obilježile djetinjstvo", pa se u izboru ograničila na one snimljene do 2006 i posložila ih kronološki. Mi pak prilažemo podsjetnike na ove reklame:
 
1. Na tronu je Rene Higuita, legendarni luđak na golu kolumbijske reprezentacije, ali još češće daleko od njega, gdje je volio driblati suparnike. Njegov najpoznatiji potez je "škorpion", kako je prozvana obrana udarca bacanjem na prsa i zamahivanje nogama preko glave. Sve dok nismo vidjeli ovu reklamu pogrešno smo mislili da ju je Higuita izmislio 1995., na utakmici s Engleskom na Wembleyu. Ali, Kolumbijce s time nije ni najamnje iznenadio, jer već su taj njegov trik vidjeli u ovoj šarmantnoj reklami za sok:

2. Svima nama rođenima 70-ih ili 80-ih ovo remek djelo, nazvano "Dobro protiv zla", neizbrisivo se urezalo u pamćenje, jer bila je to prva superproducirana visokobudžetna reklama s nizom najpopularnijih nogometaša tog vremena - Brolinom, Camposom, Maldinijem, Ruijem Costom, Luisom Figom, Pravim Ronaldom, Kluivertom, Wrightom. Koliko je uloženo u tu reklamu svjedoči i ovaj podatak; sve te superzvijezde u reklami glume u dresovima njihovih kluba i reprezentacija, koji velikim dijelom nisu od proizvođača kojeg se spotom reklamira. Svi oni su dakako Dobro, bačeni u ralje vragovima u nemilosrdnom dvoboju na život i smrt u Rimskom koloseumu, gdje svjetina na tribinama maše zastavama i bakljama dok junaci u borolištu "Lijepu igru" brane od pobješnjelih vragova. Žestoku bitku riješe dva Najbolja: Pravi Ronaldo koji posluži Cantonu, a ovaj primi loptu, podigne ovratnik, promrsi "Au revoir" i opali loptu koja u mrežu uđe tako što probije Zlo.
3. Život vrhunskog nogometaša nisu samo golovi, trofeji, milijuni, naslovnice i misice. Neizostavni dio takvog života su beskrajno dosadni, jednolični dani u karantenama i višesatna čekanja na aerodromima. Danas nogometaši ovoj beskrajnoj dosadi doskoče drndanjem po ekranima smartfona, slušajući edm ili cajke na dizajnerskim slušalicama ili buljeći u ekrane tableta. Ali, prije 18 godina, točnije u vrijeme SP-a '98, nogometaši su dosadu na aerdormima mogli ubiti samo žongliranjem po ogromnim terminalima, kao što su to tada radili igrači aktualnog svjetskog prvaka Ronaldo, Roberto Carlos, Denilson, Leonardo, Dunga, Cafu. S obzirom da su čekali avion za Francusku, a i zato što su manekeni istog proizvođača opreme, kao i On, tamo se morao makar pojaviti i Eric Cantona, iako je već završio karijeru, pa nije mogao biti dio reprezentacije domaćina koja će u finalu majstorima s aerodroma skinuti svjetsku krunu.
4. Zamislite elitnu postrojbu iz druge polovice 90-ih, u kojoj su Guardiola, Totti, Nakata, Bierhoff, Figo, Thuram, Andy Cole i Yorke, predvođeni zapovjednikom odreda specijalaca Van Gaalom, ali ne ovim Van Gaalom, nego njegovom prethodnom, sjajnom, vizionarskom i trofejnom inkarnacijom, kako upadaju u svim čudima tehnologije i opasnim čuvarima osiguran muzej, kako bi oteli vrijednu loptu. Glavna uloga pripada Edgaru Davidsu, jednom od rijetkih nogometaša koji je od vlastite bolesti napravio karijeru, točnije od naočala koje je morao nositi zbog glaukoma napravio brend.
5. Nema udarca bez starca, dokazuje se u ovoj reklami snimljenoj prije SP-a 2002, u kojoj nastupaju velemajstori iz prošlih nogometnih vremena: Luis Aragones, Eusebio, Luis Pereira, Futre, Schuster i Michel.
6. Ovu reklamu će znati i mlađi. "Kavez" opet donosi Cantonu, sada kao voditelja ceremonije, koji uz Elvisa u pozadini najavljuje turnir na kojem trojke igraju u kavezu. Snimljeno je nekoliko epizoda koje prate faze turnira, a u finalu na kraju ostaju Henry, Totti i Nakata, protiv Pravog Ronalda, Figa i Roberta Carlosa. 
7. Početkom prošlog deseteljeća, najbolji klubovi bili su Real i Manchester United, što je jedan proizvođač bezalkoholnog pića iskoristio kako bi ih sučelio u dvoboju na Divljem zapadu. Raul, Casillas, Hierro, Roberto Carlos, Morientes i Guti kao revolveraši protiv dugih i kratkih cijevi Beckhama, Verona, Giggsa i Solskjaera.
Ista kompanija iste je, 2003. godine, prekrasnu kulisu srednjovjekovne Sorije, iskoristila kako bi od Beckhama, Ronaldinha, Roberta Carlosa i Tottija učinila ratnike iz te ere, kada su za razliku od one danas, nogometaši i muškarci izgledali kao muškarci.
8. Euro 2004. u Portugalu bio je povod za snimanje ove reklame, zadnje prilike da na istom mjestu ovakvim povodom vidimo Ronalda, Roberta Carlosa, Figa i Denilsona, te prvi put da je među velikim dečkima bio mladi i perspektivni Cristiano Ronaldo. Brazil i Portugal počinju dvoboj u tunelu, dok sudac ne izbriše osmijeh s Ronaldinhovog lica.
9. Pravi Ronaldo 2006. nije bio onaj stari, dok mu je reputacija padala, rasla mu je škemba, pa je primjereno tome, snimio reklamu za pivo, u kojoj je bio toreador i nogometaš.
10. U ovoj reklami dva dječaka biraju idealne momčadi od najvećih igrača povijesti, do onih iz tadašnjosti. Od Beckenbauera i Platinija, do Messija, Kake i Ballacka.  

Pročitajte više