Influenceri su najveće dno dna samo jadnicima

Foto: Instagram/Index

VODITELJ Aleksandar Stanković u "Nedjeljom u 2" ugostio je klince koji zarađuju pet puta više od prosječnog Hrvata. 

U isto vrijeme učinio je jednu neoprostivu grešku - ugostio je klince koji zarađuju pet puta više od prosječnog Hrvata. 

O ljubavi i sranju

Ništa domaćeg čovjeka ne može raspizditi više od uspjeha drugog Hrvata, posebno mladog Hrvata koji iz zajebancije zaradi više nego što će on krvavim radom zaraditi u pola godine "rudarenja" na poslu koji istinski prezire. 

I nije problem u "jutjubanju" i "influensanju". Pronaći će oni manu i ovima koji proizvode električne automobile i pametne klupe. Dovoljno je malo više slobodnog vremena i malo veće režije da ih tog mjeseca prebace preko ruba i natjeraju da svoje frustracije istovare u statusima i komentarima... prije nego što im zbog neplaćenih računa isključe internet.   

I onda kreću mudrolije tipa "ovo je dno dna", kao da su iskreno zabrinuti za kvalitetu sadržaja u javnom prostoru i kao da je nakon plejade mutnih političara odjednom neoprostiv grijeh u istoj emisiji ugostiti mlade ljude koji su, unatoč preprekama koje su im isti ti mutni političari postavili, pronašli način da okrenu neki novac radeći ono što vole. 

A to je i velik dio problema. Ovi klinci vole svoj posao. Vi svoj ne volite, pa zato i serete budalaštine. 

Stanković se nije trebao ni opravdavati i pisati da će nakon ovog ugostiti "nuklearne fizičare, liječnike i nogometaše" jer trebao bi znati da ove koji se iščuđavaju u komentarima ne zanima nuklearna fizika. Godi im kad netko pogrešno pretpostavi da je to ono što žele gledati i vole isticati da nam treba više "pametnog sadržaja", ali duboko u sebi znaju da bi se više od svega voljeli posrati u živote klinaca koji imaju više para od njih. Ljubav prema kvalitetnijem sadržaju je simpatija, ali ovo drugo je strast.  

Kratko i jasno, "youtuberi" i "influenseri" su društveni fenomen i zaslužuju medijski prostor. Sviđalo se to nekima ili ne. 

Njihov hobi > tvoj posao

Svi ćemo se složiti da je izraz "influencer" prokleto iritantan, ali na kraju dana, ako ste iz ovih nekoliko priča o uspjehu izvukli samo "dno dna" - nešto ozbiljno ne štima s vašom definicijom dna. 

Što bi trebali raditi da zadovolje standarde internetskih jadnika? Poslove koje mrze i pritom zarađuju govno od plaće? Buditi se s grčem u želucu svaki put kad zazvoni budilica? Slati prijave za radna mjesta koja nisu ništa drugo nego depresivne stanice na putu za Irsku?  

To što oni rade možda ne smatrate poslom u onom klasičnom smislu riječi. U redu, možda to i nije. Sve to možda je samo dobro plaćen hobi, ali to ne mijenja činjenicu da njihov hobi donosi više novca nego vaš posao. U nedostatku boljih argumenata ispalit ćete staru frazetinu "nije sve u parama", ali u njihovom slučaju zaista nije - oni svoj posao/hobi vole. 

Tko je veće dno?

"Sve je to plitko i samodopadno." Mnogo toga je i bilo bi genijalno kada bi klinci svoju platformu češće koristili za nešto korisno, ali imaju vremena, mladi su. Nadalje, starija ekipa koja se još uvijek snebiva nad "influenserima" nije ciljana publika i ako ne znate tko su ti ljudi i zašto se pojavljuju na TV-u, to ne znači da ste bolji od njih - samo ste stariji. I možete do kraja života prditi da je sve ovo dokaz da živimo u "svijetu izvrnutih vrijednosti", ali taj svijet nisu stvorili "joutuberi" i "influenseri", stvorili su ga starci. Ovi su klinci samo pronašli način da u takvom svijetu zarade.  

Stoga, daleko bolja definicija "dna" bila bi jedna mizerna plaća koja vas tjera da se pjenite u komentarima samo zato što tinejdžeri rade nešto tinejdžerski. Dno je i mizeran posao na kojem za čitavog radnog vijeka ne doživite ni jednu jedinu stotinku entuzijazma, zadovoljstva niti imate osjećaj da ste nešto postigli. Dno je i kad sve to završi još mizernijom mirovinom koja vas tjera da nakon posljednjeg radnog dana sjednete na santu leda i otplovite u nepoznato.     
 
I možda je cijela ova "influenserska era" samo kratkotrajan trend koji će nestati jednako brzo kao što se i pojavio. Možda. Možda i nije. Možda su priče o "pet prosječnih plaća" prenapuhane. Možda jesu, ali u slučaju da nisu, sjetite se sebe s 18 godina. Jeste li zarađivali pet puta više od svojih staraca? Jeste li zarađivali samo dvostruko više ili barem jednako kao i oni? Vjerojatno niste. Većina nas nije. Nitko nas nije zvao u emisije i u najboljem smo slučaju nezainteresirano radili poslove koji nemaju fensi strane nazive, već smo ih zvali "konobarenje", "branje jagoda" ili "apsolutno ništa jer sam lijeno smeće i ne želim raditi".

Isto tako, ako su ovi klinci do osamnaeste godine skužili kako mjesečno zaraditi pet prosječnih plaća i pritom se nisu morali učlaniti u mladež neke stranke, niti su u procesu stjecanja tog novca bilo koga prevarili, pokrali ili učinili nešto što će ih poniziti, ne strahujte, s 40 će vjerojatno biti još snalažljiviji. 

U državi u kojoj zaposleni 40-godišnjaci još uvijek žive sa starcima, ovo nije "dno dna", ovo je lijepa priča nedjeljom. U dva.  

"Oni zarađuju na lajkovima." I? Što onda?

Na kraju krajeva, što vam zvuči kao veće dno, kada internet koristite kako biste na lajkovima zaradili pet prosječnih plaća ili kada ga koristite da biste napisali "dno dna" i pritom zaradili pet lajkova podjednako frustriranih jadnika? 

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

Pročitajte više