Testirali smo novi Audi A6, najzanimljiviju poslovnu limuzinu

Foto: Luka Šangulin/Index.hr

NOVI A6 potvrdio je Audi kao jednog od predvodnika u svijetu poslovnih limuzina, ali i kao marku koja je postala globalni trendseter u kreiranju novih trendova i implementaciji naprednih tehnologija. A6 je najbolji primjer.

Audi hrvatskoj publici ne treba posebno predstavljati, a kamoli A6 koji je vjerojatno najčešće spominjani automobil na poslovnim ručkovima, u regionalnim glazbenim hitovima ili samo kao usputna crtica u opisu nečijeg uspjeha. Dok manji A3, pa i A4 polako uvode vlasnika u poseban svijet, A6 je već tu kao neizostavan statusni simbol. Uostalom, kada auto košta kao stan i/ili vikendica, spora nema – A6 je za mnoge najbolji čovjekov prijatelj. Tema je to oko koje će se uvijek složiti obje strane, vlast i oporba, a ništa protiv nema ni privatni sektor.

Evolucija dizajna

Impresivan nastup nove, osme generacije, temelji se na prethodnicima. Uobičajen je to i poželjan recept u svijetu ovakvih limuzina u kojem je sportska elegancija prioritet, a važno je da nijedan detalj nije sklon zastarijevanju. Ovo su auti koji se ne mijenjaju kao čarape, već moraju barem nekoliko godina služiti i odraditi pozamašnu kilometražu. U protivnom sve to ne bi imalo smisla.

Gotovo pet metara dugu krstaricu prepoznat ćete i s najveće udaljenosti. Sprijeda singleframe maska dobiva još veće gabarite i ravne obrube, a njen sklad narušit će tek senzorika za silu opreme ugrađene ispod lima. Dobro je što na autocesti mnogi koji vide ovaj auto u retrovizoru pomisle kako se radi o presretaču s nekim kamerama u maski, a kao svojevrsni preludij zaslijepit će ih HD matrix LED svjetla karakterističnog potpisa.

I straga je LED potpis jedini pomodni detalj, dok krom letvica po uzoru na prethodni A8 i klasičan odbojnik s imitacijom ispuha zaokružuju pomalo konzervativan nastup. Ono u čemu A6 radi odmak svakako je zadnja trećina vozila, sada s izraženijim ramenima. Sve u svemu, A6 izgleda jako dobro, a tako će biti i u godinama koje dolaze.

Interijer svemirskog broda

Ako ste u djetinjstvu sanjali o Mitsubishiju iz serijala Cannonball Run u kojem Jackie Chan radi čuda, interijer šestice bi vas mogao iznenaditi. Od toga nas dijeli četvrt stoljeća i nekoliko generacija tehnologije u elektronici i pratećim industrijama. Pohvalno je što je Audi uspio implementirati nove tehnologije na nenametljiv način koji će ergonomiju i preglednost učiniti bar jednakom, ako ne i boljom, a pritom vizualno podići šesticu iznad konkurencije.

Potpuno digitalni kokpit ovdje se podrazumijeva. I dok ono što se vidi ispred vozača ne odskače znatno od A4, središnji greben s dva zaslona priča je za sebe. Stakleni finiši i vibrirajuća simulacija pritiska tipki na staklenom zaslonu jasno pokazuju na kojoj razini je ovaj proizvod. Uz to, toliko izdašan zaslon klimatizacije nudi apsolutnu preglednost i upotrebljivost. Ne treba ni napominjati da za jedan zaslon i kontrole klime nisu zakinuti ni putnici straga. A upravo će se oni najviše veseliti jer je ponuda prostora straga osjetno povećana.

Novi A6 je 7 mm dulji (4.939 mm) i čak 12 mm širi od prethodnika (1.886 mm), dok je toliki plus zabilježen i između osovina (2.924 mm). Recimo i kako se ispod stražnjeg poklopca krije 530 litra prtljažnog prostora.

Opremljenost je, naravno, potpuna, a elektrifikacija zadire u sve domene, od podešavanja sjedala i mikroklime do nadzora okoline i vrhunskog Bang & Olufsen Advanced Sound System audiosustava s 3D reprodukcijom. Međutim, nekoliko detalja koji ocrtavaju što A6 jest i kolika se pažnja posvećuje detaljima, vidljivo je upravo u kabini. Prvi je dizajn središnjeg retrovizora koji poput najnovijih pametnih telefona gotovo i nema okvir. Drugi je opcija u infotainmentu kojom se gase svi ekrani kako bi ih se moglo očistiti od otisaka a da se pritom ne promijene parametri sustava. Treći je vezan uz sigurnost, a o tome nešto kasnije.

Nova oznaka i nova dizelska rapsodija

Audi je s novim modelima uveo novi sustav označavanja pa je dizelski top model zahvaljujući velikoj snazi dobio oznaku 50 TDI, koju će mnogi iz daljine ili neupućenosti čitati "pet-nula TDI" uz uzvik "u bogati" praćen ponekom psovkom divljenja. Bar ovdje na Balkanu, gdje Audi i TDI još uvijek imaju status božanstva. Za svaki slučaj tu je i quattro oznaka, neka se zna.

A već nakon startanja motora i prvih metara, postaje jasno da je ovo odlična strojčina. Uglađeni rad šestice doslovno najavljuje kako će svaki stisak gasa pratiti pojačano lučenje hormona sreće. Na raspolaganju je 286 KS i do 620 Nm, a to doista nije malo. Možda je i previše jer ova limuzina treba i manje da bi bila brza. Ne smeta ni osam-stupanjski multitronic koji odzivom nije najbrži, ali pruža uglađenu vožnju.

Pogonski sustav radi kao tzv. mild hybrid s BAS sustavom koji objedinjuje alternator i starter. Omogućava bešumna krstarenja pri brzinama do 160 km/h, pri usporavanju regenerira do 12 kW, a realno može uštedjeti do 0,7 l/100 km. Da, tu smo dužni reći kako A6 nema sve to kako bi štedio, već prvenstveno kako bi pružio još bolje performanse. Ne zvuči pametno, ali ovdje vrijedi samo jedno, a to je da potrošnja ovisi o tome koliko "pričepite" gas. Minimum pri krstarenju je nekih 6-7 l/100 km, a maksimum, tko zna, vjerojatno oko 14-15 l/100 km.

U konkretnom slučaju 5,5 sekundi za sprint do 100 km/h i 250 km/h limitiranog maksimuma tek su orijentiri onoga što ova krstarica može. Suvereno nabiranje brzine doslovno je neovisno o opterećenju i svejedno je svjedoči li mu samo vozač ili su mu se pridružila još četiri putnika. Isto je vozite li i zavojitom cestom, A6 će poslušno odraditi sve zadaće i pritom osigurati optimalan komfor. A tu je od najveće pomoći zračni ovjes, naravno prilagodljiv i individualno podesiv.

Kad se sve zbroji, A6 nudi sve, performanse, udobnost i tehnološku podršku iz više klase, a samo u jednom dijelu spušta se na razinu manjih modela. A to su manevarska svojstva u gradu kada izuzetnu okretnost osigurava zakretna stražnja osovina. Kut zakreta kotača je do 5 stupnjeva, a do 60 km/h zakreću se suprotno od smjera zakreta prednjih kotača, dok pri većim brzinama idu u istom smjeru.

Sigurnije ne može

Sigurnije trenutno doista ne može. A tu ne mislimo samo na broj zračnih jastuka, snagu kočnica i slično već na sigurnosne sustave koji u pozadini paze da se nešto loše ne dogodi vama (i vašem autu). Desetak je sustava koji nadziru okolinu i paze da neka meta ne prođe sigurnosni perimetar. Dogodi li se ipak opasna situacija, auto će sam stati, bez obzira govorimo li o izlasku na rikverc s parkirnog mjesta, ulasku u raskrižje ili vožnji autocestom i micanju ruku s upravljača.

A posebno je zanimljivo što kamere daju dosad najrealniju sliku okoline. Sve se gleda, od poglade u razini kotača sve do 3D prikaza kad je A6 kao u računalnoj simulaciji i sredini. Gotovo da bi se mogao voziti bez pogleda kroz vjetrobran.

Zaključak

Audi je još stotkom, koju i danas možemo vidjeti, ušao u segment u kojem su stolovali BMW i Mercedes. Svakim novim izdanjem im se uspijevao približiti, a ovom (C8) generacijom u mnogočemu im je uspio pokazati da neke stvari može i bolje.

Ako ikoji auto opravdava slogan "Vorsprung durch Technik", onda je to definitivno A6. A to znači i leteći start na 444.129 kn, odnosno 521.091 kn ako govorimo o najsnažnijoj opciji s quattro pogonom.

Pročitajte više