Nakon smrti Marylin Monroe porastao broj samoubojstava

SAMOUBOJSTVA poznatih ličnosti iz svijeta zabave ili politike puno češće dovode do efekta oponašanja, nego samoubojstva nepoznatih osoba o kojima izvješćuju mediji.

Do tog je zaključka došao Simon Stack sa suradnicima sa Sveučilišta u Detroitu, nakon analize tristotinjak slučajeva u dosad objavljene 42 studije, a rezultate je objavio u stručnom časopisu "Journal of Epidemiology and Community Health".

Najočitiji je primjer tog efekta oponašanja još nerazjašnjena smrt Marylin Monroe u kolovozu 1962. Naime, sljedećih je mjeseci stopa samoubojstava porasla za 12 posto.

No i novinska izvješća o samoubojstvima nepoznatih osoba mogla bi, prema Stackovu mišljenju, navoditi suicidne osobe na oponašanje. Televizija, prema njegovim tvrdnjama, nema tako snažan učinak kao što su tiskani mediji. Stack to objašnjava time što novine detaljnije izvješćuju o samoubojstvu, a tekst se može uvijek iznova iščitavati.

Najnovije studije u Švicarskoj i Austriji pokazale su kako bi se broj oponašatelja mogao smanjiti, kad bi se mediji držali određenih smjernica vezanih za učestalost i način izvješćivanja o samoubojstvima.

Pročitajte više