Hrvatski studenti dizajnirali učionice budućnosti, pogledajte kako će izgledati

Foto: M.P.Š./Index

VEĆ početkom iduće školske godine neke škole u Hrvatskoj koje sudjeluju u eksperimentalnoj provedbi kurikularne reforme, mogle bi dobiti nove modernizirane učionice baš kakve imaju učenici u Belgiji, Finskoj, Portugalu i Estoniji. Najavila je to ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na predstavljanju projekta Ministarstva znanosti i obrazovanja i Studija dizajna, Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, a trebale bi ih financirati lokalne zajednice i županije.

Index je bio na predstavljanju projekta koji su prezentirali studenti dizajna, a koji su predstavili svoje ideje o mogućem izgledu budućih učionica. Dizajnirali su klupe koje imaju nekoliko funkcija, police, a jedan od studenata je kao projekt zamislio da se u učionicama koriste pametne tkanine koje sadržavaju senzore i reagiraju na dodir.

Ideje su razvili studenti treće godine preddiplomskog studija i prve godine diplomskog studija sa svojim profesorima - mentorima, među kojima su Leonard Borovićkić, Ines Borovac, Jakov Habjan, Lucija Rupić, Matea Brkić, Paula Dodić i Ramona Morić, Mirna Adžić, Marija Matulić, Karla Kocijan, Erika Flipan, Marta Badurina, Paula Kovač, Lucija Sever i Jan Marin.



 Takve učionice imaju škole u Finskoj, Belgiji, Estoniji i Portugalu

Upravo su oni mjesecima marljivo razvijali svoje ideje i sudjelovali u projektu koji bi budućim generacijama osnovnoškolaca i srednjoškolaca mogao donijeti potpuno drugačije prostore za učenje, od onih na kakve smo naviknuli u školama.

A koliko će sve to koštati i tko će to financirati, pitali smo ministricu znanosti i obrazovanja Blaženku Divjak.


"Ministarstvo će idejna rješenja i koncepte, napravljene na temelju tlocrta postojećih škola iz četiriju najvećih hrvatskih gradova, ponuditi školama, županijama i gradovima te gospodarskim subjektima kako bi se uključili u projekt i implementirali neka od rješenja.

Takva suradnja privatne i javne inicijative uspješan je model naprednih europskih zemalja. Nadamo se da će osnivači škola, a to su županije, prepoznati važnost ovog projekta te da će lokalne zajednice i županije financirati uređenje novih učionica", rekla je ministrica Divjak za Index te izrazila nadu da učenici dobiju potpuno nove prostore učenja kao što, kaže, imaju đaci u Estoniji, Belgiji, Finskoj i Portugalu.



Ministrica: Tako želimo motivirati učenike

Projekt ima dvije faze, od kojih je prva dizajn učionice za nastavu informatike, dok je druga faza dizajn učionice novog doba - vizija prostora učenja budućnosti.

Projekt treba predvidjeti sadržaj, formu i kontekst u kojem će se održavati budući prostori učenja.

"Prve takve učionice mogli bi dobiti 5. i 3. gimnazija u Zagrebu te Prva gimnazija u Rijeci. Te su se škole prijavile za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme i poslali su nam tlocrte svojih škola i učionica. Dizajn ovih prostora učenja treba koncipirati okruženje koje potiče na istraživanje, učenje, interakciju i samostalnost kako bi učenici razvijali vrijednosna stajališta, usvajali znanje i vještine u skladu s održivim razvojem društva, kulture i tehnologije", rekla je ministrica Divjak.

Na kraju je kazala kako je cilj projekta ponuditi idejne koncepte i dizajnerska rješenja studenata po uzoru na razvijene države svijeta koje su uklopile segment prostora u svoje reforme obrazovanja kako bi motivirale učenike na učenje.


 

Pročitajte više