Pilot zamalo isisan kroz prozor aviona u Kini

Screenshot: CGTN
 
NESREĆE s razbijenim prozorom aviona i ljudima isisanima iz aviona obično se događaju u filmovima, iznimno rijetko u stvarnosti. Ali već drugi put u mjesec dana upravo to se dogodilo: prvo u Americi, a sada u Kini.
 
 
Podsjetimo, 17. travnja na avionu američkog Southwest Airlinesa eksplodirao je motor, a komad motora je razbio prozor, nakon čega je jedna putnica zamalo isisana kroz razbijeni prozor. Iako su je suputnici uspjeli vratiti u avion, nesretna putnica kasnije je preminula od ozljeda.
 
Nakon pucanja prozora na američkom avionu, sad se isto dogodilo na kineskom
 
Sada se slična nesreća dogodila u Kini: avion kineskog Sichuan Airlinesa letio je iz kineskog grada Chongquing za tibetansku prijestolnicu Lhasa kad se prozor, odnosno vjetrobran u kokpitu najednom razbio, javlja Washington Post.
 
 
“Odjednom je vjetrobran samo prsnuo i napravio glasni prasak. Sljedeće što znam, moj kopilot je bio napola isisan kroz prozor”, rekao je pilot Liu Chuanjian za kineske medije. 
 
Pilot jedva uspio uvući kopilota natrag u avion
 
Liu je uspio izvući kolegu natrag u kokpit, a ovaj je nasreću pretrpio samo lakše ozljede - ogrebotine i uganuti gležanj. Sve se događalo na oko 10 tisuća metara visine.
 
Pilot je zatim nekako uspio prisilno prizemljiti svoj Airbus A319 u grad Chengdu, pri čemu je turbulencija ozlijedila još jednog člana posade. “Sve u kokpitu letjelo je u zraku. Većina opreme se pokvarila… i nisam mogao čuti radio. Avion se tresao tako snažno da nisam mogao čitati mjerila”, prepričao je svoje traumatično iskustvo.
 
Airbus šalje timove da istraže kvar
 
Predstavnici francuskog proizvođača aviona kasnije su priopćili kako šalju timove u Kinu da istraže zbog čega se točno njihov avion, star samo 7 godina, pokvario. Airbus 319 inače može nositi do 160 putnika i naširoko ga koriste i europski i američki avioprijevoznici.
 
Posljednja poznata ovakva nesreća dogodila se 1990. kada je pilot British Airwaysa također preživio djelomično isisavanje iz aviona, na visini od 6 tisuća metara. Iako udar munje ili sudar s objektom može izazvati pucanje vjetrobrana, iznimno je rijetko da vjetrobran pukne sam od sebe. 
 
Uzrok isisavanja razlika u tlaku zraka
 
Naravno, uzrok isisavanja kroz razbijeni prozor je razlika u tlaku zraka između aviona i atmosfere, koja se izjednačava isisavanjem zraka iz aviona. Ako se osoba nađe u blizini razbijenog prozora, može biti isisana neovisno o veličini prozora. 
 
Iako let avionom statistički nikad nije bio sigurniji, ove dvije nesreće u tako kratkom vremenu mogle bi smanjiti stav putnika u sigurnost aviona. “Ne usuđujem se više letjeti avionom”, rekao je jedan putnik Airbusa za kineske medije.

Pročitajte više