Piše: M.N. | 07.05.2018. 07:41

EUROPSKO TRŽIŠTE Novi pad dizelaša, Norveška više nije najveće tržište električnih automobila

Foto: Toyota,BMW,VW
Izvor: ACEA
 
U PRVOM kvartalu ove godine udio dizelaša na europskom tržištu novih automobila je zabilježio drastičan pad.
 
 
Nestaju li dizelaši?
 
Usporedi li se prodaja s istim razdobljem lani udio dizelaša na tržištu smanjio se 17%, što u prijevodu znači kako je u Europi prodano 322.622 primjeraka s dizelskim motorom manje nego u istom razdoblju lani. Istovremeno, benzinci bilježe rast popularnosti od 14,6% i plus od oko 300.000 primjeraka za isti period.
 
Ukupno gledano, udio dizelaša na tržištu EU-a iznosi 37,9%, a benzinaca 55,5%.
 
 
Njemačka je europski broj 1
 
Najveći rast zabilježio je segment vozila s ekološkim pogonom. Prodaja plug-in hibrida porasla je čak 60,2%, dok je udio električnih automobila ubilježio skok od 34,3%.
 
Sveukupno gledano, u Europskoj uniji je u prvom kvartalu prodano 69.898 vozila s mogućnosti punjenja (ECV - electrically-chargeable vehicles), što je plus od 47%. Udio hibrida je u istom periodu skočio 25,7% i iznosio 139.556 primjeraka. 
 
 
Pritom Norveška nije europski broj 1 u prodaji elektrificiranih vozila. Pretekla ju je Njemačka koja bilježi rast od nevjerojatnih 73,4%, što znači da je u prvom kvartalu prodano čak 17.574 primjeraka takvih vozila.
 
Udio dizelaša na njemačkom tržištu je pao čak 21,3%, dok je udio benzinaca skočio 20,3%. Prevedeno, Nijemci su ove godine kupili oko 80.000 manje dizelaša u usporedbi s prvim kvartalom prošle godine. 
NAJNOVIJE
NAJČITANIJE