NOVI PODACI Ljudi navečer radije gledaju reprize nego HTV

Ilustracija: Index (Vem) 

GLEDANOST televizijskih programa za ožujak ove godine pokazala je da je najgledanija televizija Nova TV. Naime, ta komercijalna televizija ima udio od 25,05 posto gledanosti po udjelu u grupaciji gledatelja starijih od četiri godine. Drugi po gledanosti je prvi program HTV-a s 14,8 posto gledanosti, a treći je RTL s 13,48 posto.

Gledanost televizija između 19 i 23 sata pokazuje apsolutnu dominaciju Nove TV koja ima udio od 35,9 posto. RTL je drugi sa 16 posto, a HTV 1 ima tek 10 posto gledanosti. Primjerice Doma
TV, koja  u tom terminu emitira uglavnom reprize kriminalističkih serija gotovo se sasvim približila Prvom programu HTV-a, a kod gledatelja između 18 i 49 godina su ih prestigli.

Tezu da ljude nakon 19 sati ne zanima politika i ozbiljne teme te da će radije gledati tko zna koji CSI umjesto Otvorenog, ruši ne samo Dnevnik konkurentske Nove TV nego i emisija Provjereno iste televizije. 
 


Riječ je o analizi gledanosti televizije u Hrvatskoj koju redovno mjesečno radi Agencija za elektroničke medije u suradnji s AGB Nielsenom, specijaliziranom agencijom za istraživanje gledanosti televizije. Podaci su reprezentativni za kompletnu populaciju Republike Hrvatske stariju od 4 godine koja živi u kućanstvu s ispravnim TV prijemnikom, odnosno populaciju od 4.090.004 stanovnika.



U marketinški najzanimljivijoj skupini gledatelja od 18 do 49 godina gledanosti Nova TV je također na prvom mjestu s 23,25 posto gledanosti, RTL je drugi s 14,5 posto, a HTV 1 ima 9,50 posto. Četvrta je Doma TV s 8,3 posto. Prvi put u izračune gledanosti ušle su i lokalne televizije poput Jabuke TV, Osječke TV, Z1 i Mreže ZG, no njihov udio je zanemariv i kreće se od 0,4 posto do 0,18 posto.

Nakon 19 sati, skupina gledatelja od 18 do 54 godina radije gleda Domu TV, nego HTV 1 i HTV 2.  

Nova TV apsolutno dominira i najgledanijim emisijama. Čak sedam emisija ušlo je u TOP 10 najgledanijih.

Epizodu serije Čista ljubav emitiranu 27. ožujka gledalo je 777 tisuća ljudi, Dnevnik Nove TV emitiran 20. ožujka gledalo je 775 tisuća ljudi, a emisiju Tvoje lice zvuči poznato 716 tisuća. Među TOP 10 ušle su i emisije HRT-a i to Plodovi zemlje, Dnevnik u podne i dokumentarna emisija More.



Napomene o mjerenju


Svi podaci o gledanosti TV programa dobiveni su elektronskim mjerenjem gledanosti na panelu televizijskih gledatelja koji je nacionalno reprezentativan. Ova mjerenja svakodnevno se obavljaju uz pomoć 1150 posebnih mjerača gledanosti (peoplemeter) koji su ugrađeni u ukupno 810 kućanstava širom Hrvatske. Svako kućanstvo pažljivo je izabrano kako bi predstavljalo sva kućanstva sličnih karakteristika u cijeloj državi.

Podaci o gledanosti izraženi su kroz:

• AMR (%) – Average Minute Rating – označava prosječan broj (ili postotak %)
pojedinaca određene ciljne skupine koji su gledali određeni kanal, emisiju ili
određeni vremenski interval.

• SHR – Share – označava prosječan udio u gledanosti pojedinog kanala, emisije, ili vremenskog intervala od određene ciljne skupine koja u određenom trenutku

gleda televiziju.

• ATV – Average Time Viewed – prosječan broj minuta konzumacije TV sadržaja po
pojedincu iz odabrane ciljne skupine (u prosjek ulaze i oni pojedinci iz ciljne
skupine koji nisu gledali televiziju).

CSHR (%) – Consensus share – označava prosječan udio u gledanosti pojedinog kanala, emisije ili vremenskog intervala od određene ciljne skupine koja u određenom trenutku gleda jedan od referenciranih kanala u sustavu mjerenja.

Pročitajte više