Piše: Denis Mahmutović | 10.04.2018. 20:48

Vlakovi prolaze, a rampe su dignute. Jesu li u HŽ-u normalni?

Screenshot: Facebook/B.P.P.

NA PRUZI pored Zagreba već danima su isključene dvije rampe uz pružne prijelaze. Hrvatske željeznice već tjedan dana drže podignute rampe na dva prijelaza, a držat će ih podignutima bar još tri dana.


To znači da, ako vozite prema Zagrebu i u nekom trenutku morate prijeći preko pruge Sesvete - Sava rasputnica, na dva prijelaza će vas dočekati podignuta rampa. Ako želite prijeći preko pruge, a vlak upravo dolazi, rampa se neće spustiti i zaustaviti vašu vožnju.

Dignute rampe


Rampe su podignute bez obzira što vlakovi njima prolaze na željezničko-cestovnim prijelazima Sopnička 2 i Retkovec 2.

Poslali smo upit Hrvatskim željeznicama, prvotno misleći da je samo jedna rampa stalno podignuta. Zanimalo nas je znaju li uopće da je rampa podignuta na pružnom prijelazu te radi li se o kvaru. Upitali smo ih je li potencijalni kvar popravljen te, ako nije, kad ga namjeravaju popraviti. Osim toga, htjeli smo znati koliko dugo je rampa u kvaru.

"Zbog izvođenja radova na održavanju na pruzi Sesvete - Sava rasputnica, od 3. do 13. travnja isključeni su uređaji na željezničko-cestovnim prijelazima Sopnička 2 i Retkovec 2", odgovorili su nam iz HŽ-a.

Jedanaest dana za popravak

Dakle, dvije rampe na dva pružna prijelaza neće raditi 11 dana. Hrvatskim željeznicama treba 11 (jedanaest) dana za popravak dviju rampa.

Međutim, ako ste se zabrinuti za vašu sigurnost, iz HŽ-a otklanjaju brigu.

"Napominjemo kako u tom periodu sigurnost prometa nije ugrožena budući da se željeznički promet odvija sukladno važećim propisima.

Naime, strojovođa vlaka je pismenim nalogom prometnika obaviješten da je uređaj isključen te prije prijelaza obavezno zaustavi vlak, više puta oglasi zvučni signal te potom laganom vožnjom prolazi preko prijelaza", uvjeravaju nas iz Hrvatskih željeznica.

U 2018. godini, tvrtka koja se obilno financira iz javnog proračuna, našim novcem, nudi ovakvo rješenje za jedanaestodnevno odsustvo rampi na pružnim prijelazima.

Vlak će nekoliko puta potrubiti kad se približi prijelazu.

Željeznički gubitaši

Index je u više navrata pisao o željezničkim gubitašima koji žive na grbači poreznih obveznika. Pisali smo o očajnom stanju vlakova, kao i o očajnoj brzini i neučinkovitosti hrvatskog željezničkog prometa.

>> SNIJEG U VLAKU Pogledajte kakvu uslugu pružaju Hrvatske željeznice

U tvrtki HŽ Infrastruktura zaposleno je 4829 radnika, čija je prosječna plaća u 2017. iznosila 6.852,55 kuna neto (bruto 9.325,22 kn). Istom ovom tvrtkom ravna 12 direktora, a prosječna plaća za siječanj 2018. iznosila je 14.793,53 kn neto (bruto 23.381,65 kn). Imaju 234 službena automobila.

Nadalje, u HŽ Putničkom prijevozu zaposleno je 1897 radnika. Najniža plaća u neto iznosu iznosi 3.901,85 kn, najviša 21.210,34 kn, a prosječna plaća iznosi 6.733,39 kn. Istom ovom tvrtkom ravnaju 22 direktora, čija prosječna plaća iznosi 14.574,96 kuna u neto iznosu. Imaju 19 službenih automobila.

Ova tvrtka godišnje dobije iz proračuna oko 600 milijuna kuna.

Direktori ovih tvrtki zarađuju do 22 tisuće kuna mjesečno.

Vlak koji trubi

Pročitajte opet ove iznose. Ovoliko plaćamo ljudima kojima treba 11 dana za popravak dviju rampi. Građani, koji prisilno daju svoj novac, doslovno riskiraju život jer uhljebi u HŽ-u nisu u stanju popraviti dvije rampe u roku od 11 dana.

Umjesto toga, izdvajamo milijarde kuna, a zauzvrat dobijemo vlak koji stane i zatrubi.

NAJNOVIJE
NAJČITANIJE